مقاله ارزشیابی کیفی و بازخوردهای یادگیری و یاددهی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله ارزشیابی کیفی و بازخوردهای یادگیری و یاددهی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۴ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع:

ـ حسنی،محمد و احمدی، حسین (۱۳۸۴)، ارزشیابی توصیفی، تهران، انتشارات مدرسه

ـ رستگار، طاهره، ۱۳۷۳، ارزشیابی در خدمت آموزش، تهران، منادی تربیت

ـ ماهنامه آموزشی، رشد تکنولوژی آموزشی دوره ۲۲ آذر ۸۵، شماره ۱۷۹

ـ ماهنامه رشد آموزش ابتدایی، شماره ۷، فروردین ۱۳۷۷٫

فهرست مطالب

مقدمه ۱
مفهوم و تعریف ارزشیابی و ارزشیابی توصیفی ۲
پیشینه ارزشیابی توصیفی و ضرورت اجرای طرح ۲
ویژگیهای ارزشیابی توصیفی ۳
چالشها و آسیبهای ارزشیابی سنتی و فعلی ۴
رویکردها در ارزشیابی توصیفی ۵
تعریف بازخورد ۶
ضرورت بازخورد ۶
ویژگیهای بازخورد ۷
بازخورد در خدمت یادگیری بهتر ۷
بازخورد کمی یا کیفی؟ ۸
فواید بازخورد ۹
انواع بازخورد ۱۰
بازخوردها ۱۰
بازخورد معلم به دانش‌آموز در فرایند یادگیری ۱۱
باید و نبایدهای این نوع بازخورد ۱۲
بهره‌گیری از چرخه PDSA یا چرخه دمینگ (Deming) 12
پیشنهادات ۱۳
خلاصه ۱۶
منابع ۱۷
ضمائم ۱۸

چکیده

مشکلات ارزشیابی سنتی یا بهتر بگوییم روش اندازه‌گیری و سنجش موجود با جو نمره‌گرایی و پاسخ‌مداری و حافظه‌سنجی موجود در مدارس که سلامت روانی و جسمی آنان را تهدید می‌کند.

از سوی دیگر نارضایتی از نظام ارزشیابی موجود در محافل تربیتی و نیازهای جامعه و زندگی و پیشنهاد سازمانهای آموزش جهانی مانند یونسکو طلب می‌کرد که دیگر به ارزشیابی به دیده‌ی پایان آموزش نگاه نکنیم و از نمره دادن به عنوان طبقه‌بندی، مقایسه تفکیک برای ارتقا استفاده نکنیم؛ بلکه از آن به عنوان جز جدانشدنی فرایند یادگیری و اصلاح نارسیهاییها، بدفهمی‌های یادگیری آنان و اصلاح نارساییهای روش آموزشی معلمان، محتوای آموزش، روشهای سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به روش کیفی و تحلیل نتایج آن برای کل نظام آموزش و پرورش بهره بگیریم.

تغییر ارزشیابی سنتی فعلی به ارزشیابی کیفی و توصیفی از ضروریات است ارزشیابی توصیفی به ما کمک می‌کند تا نتایج اعمال و رفتار خود و فراگیران را بهتر سنجیده و در تقویت نقاط قوت و جبران نقاط ضعف برآییم بازخورد کیفی در تنظیم رفتار و رفع اختلالات یادگیری و تقویت نقاط قوت موثر است و نمره دادن در یادگیری بعدی دانش‌آموزان کم تأثیر است هر معلم باید با انواع ابزارهای ارزشیابی توصیفی و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و راهبردهای مناسب در رسیدن به هدف آشنا باشد. هنگام دادن بازخورد و گرفتن آن رعایت نکاتی ضروری است که آشنایی با آنها از ضروریات است.

واژه های کلیدی: ارزشیابی کیفی، یاددهی، یادگیری

مقدمه

مشکلات ارزشیابی سنتی یا بهتر بگوییم روش اندازه‌گیری و سنجش موجود با جو نمره‌گرایی و پاسخ‌مداری و حافظه‌سنجی موجود در مدارس که فراگیران اسیر چنبره‌ی «داده» و «ستانده» یا «محرک و پاسخ» یا امتحانهای مکررند که سلامت روانی و جسمی آنان را تهدید می‌کند.

از سوی دیگر نارضایتی از نظام ارزشیابی موجود در محافل تربیتی و نیازهای جامعه و زندگی و پیشنهاد سازمانهای آموزش جهانی مانند یونسکو طلب می‌کرد که دیگر به ارزشیابی به دیده‌ی پایان آموزش نگاه نکنیم و از نمره دادن به عنوان طبقه‌بندی، مقایسه تفکیک برای ارتقا استفاده نکنیم؛ بلکه از آن به عنوان جز جدانشدنی فرایند یادگیری و اصلاح نارسیهاییها، بدفهمی‌های یادگیری آنان و اصلاح نارساییهای روش آموزشی معلمان، محتوای آموزش، روشهای سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به روش کیفی و تحلیل نتایج آن برای کل نظام آموزش و پرورش بهره بگیریم. بازخورد در ارزشیابی توصیفی به ما کمک می‌کند تا نتایج اعمال و رفتارمان را بفهمیم، گرفتن بازخورد بخشی از فرایند یادگیری است و در شناخت تواناییهای هر فرد برای افزایش اعتماد به نفس و شناخت نارساییها برای اصلاح یا تغییر رفتار کمک می‌کند. لذا به دلیل اهمیت بازخورد در ارزشیابی کیفی شناخت بیشتر آن و راههای دسترسی به آن، انواع و تأثیر آن در یادگیری بهتر و بیشتر و … در این مقاله بدان پرداخته خواهد شد.

25,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله خود تنظیمی درمحیط یادگیری الکترونیکی
  • مقاله سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی
  • مقاله اختلالات یادگیری
  • مقاله ارزشیابی آموزشی کارکنان
  • مقاله ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره عمومی
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.