مقاله استفاده از زئولیت در صنعت پرورش طیور

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله استفاده از زئولیت در صنعت پرورش طیور به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۳۴ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

چکیده: ۱
مقدمه: ۲
زئولیت ۳
تبادل کاتیون ۳
فیلتر (غربال) مولکولی ۴
جاذب و دافع ۵
خاصیت جذب آب و جذب یونی ۷
جذب کننده انتخابی ۸
پرکننده و ساخت‌ساز ۸
کاتالیست ۸
اثر پیشگیری کننده از سندرم اسهال ۹
مسمومیت با فلزات سنگین و جذب عناصر رادیواکتیو ۹
کاهش بروز عفونت‌های انگلی ۹
امکان اثرات متقابل با داروها ۱۰
تأثیر زئولیتها در کاهش عوامل سمی در جیره‌ی طیور ۱۳
خواص فیزیکوشیمیایی زئولیتها ۱۵
زئولیت و اثر آن بر جذب آمونیاک ۱۶
نتیجه‌گیری ۱۸
مقایسه اثرات زئولیت‌های طبیعی و فرایند شده ایران بر عملکرد جوجه‌ گوشتی ۲۰
کاربردها ۲۳
تجاری و خانگی ۲۳
صنعت وابسته به شیمی نفت ۲۴
صنعت اتمی ۲۴
کشاورزی ۲۵
رفاه حیوان ۲۵
گرمایش و سردسازی ۲۶
شوینده‌ها ۲۶
ساخت ۲۷
سنگهای قیمتی ۲۷
نگه‌داری در آکواریوم ۲۸
تست سخت‌افزار فضایی ۲۹
منابع مورد استفاده ۳۱

چکیده:

استفاده از زئولیت طبیعی یعنی کلینوپتیلولیت به عنوان مکمل غذایی دام وطیور مرسوم است .

در سالهای اخیر استفاده از زئولیت در تغذیه دام و طیور به عنوان ماده جاذب که می‌تواند در دستگاه گوارش با مواد سمی پیوند یافته و یا فعالیت آنها را مهار نماید رایج شده است. زئولیتها، بلورهای آلومینوسیلیکات هیدراته می‌باشند که دارای کاتیونهای از خانواده فلزات قلیایی و قلیایی خاکی هستند و ساختمان سه بعدی نامحدودی دارند. از ویژگی این ماده تبادلات کاتیونی و دارا بودن قابلیت بر گذشت‌پذیر جذب و دفع آب، بدون ایجاد تغییر عمده در ساختمان مولکولی آنها می‌باشد. در نتیجه بعضی از تحقیقات، نشان داده شده است که وجود زئولیت[۱] در دان مرغان تخمگذار موجب بهبود در تولید تخم‌مرغ، کیفیت پوسته تخم‌مرغ و عدم بروزبعضی از بیماریها بعلت کاهش میکروارگانیسم‌ها در مدفوع شده است.

واژه های کلیدی: زئولیت طبیعی، پرورش طیور، کاتالیست

مقدمه:

زئولیت در فیلتر مولکولی، کنترل آلودگی، تولید اکسیژن، تصفیه گاز، ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی، مصارف کشاورزی و … مورد مصرف دارد.

ساختار منظم و فضاهای با ابعاد مولکولی زئولیت، جایگیری و جدا شدن اتم‌هایی با قطر کوچکتر را در خود آسان کرده است. خواصی مانند ظرفیت تبادل یون کاتیونی و قدرت تبادل کاتیون‌های اصلی، جذب آب بدون ایجاد هیچ تغییر فیزیکی و شیمیایی در زئولیت و خاصیت جذب اتم‌های مولکول‌های گازی دارد.

از مشکلات مهم سالنهای مرغداری وجود بوی نامطلوب، گازهای سمی و رطوبت بستر می‌باشد. با اضافه کردن زئولیت[۱] به بستر می‌توان میزان بو و رطوبت بستر را کاهش داد. زئولیت به واسطه داشتن قابلیت بسیار زیاد جذب آمونیوم و آب و لغزنده نشدن، ماده‌ای مناسب در این زمینه می‌باشد. از طرفی بعلت مصرف این ماده از طرف جوجه‌ها از طریق بستر، موجب جذب اوره در دستگاه گوارش و کاهش رطوبت مدفوع می‌گردد

زئولیت

زئولیت در فیلتر مولکولی، کنترل آلودگی، تولید اکسیژن، تصفیه گاز، ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی، مصارف کشاورزی و … مورد مصرف دارد.

ساختار منظم و فضاهای با ابعاد مولکولی زئولیت، جایگیری و جدا شدن اتم‌هایی با قطر کوچکتر را در خود آسان کرده است. خواصی مانند ظرفیت تبادل یون کاتیونی و قدرت تبادل کاتیون‌های اصلی، جذب آب بدون ایجاد هیچ تغییر فیزیکی و شیمیایی در زئولیت و خاصیت جذب اتم‌های مولکول‌های گازی دارد.

 

35,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • پایان نامه اثرهای استفاده از سطوح مختلف روغن بازیافتی رستورانها و سولفات مس بر عملکرد و برخی فراسنجه های بیوشیمیایی سرم جوجه های گوشتی
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.