مقاله بازاریابی خدمات

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

عنوان

مقاله بازاریابی خدمات

تعداد صفحات: ۶۶

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

بازاریابی یعنی مدیریت بازارها به شکلی که منجر به ارتباط سودآوری با مشتری شود. به هر حال، ایجاد این ارتباطات نیاز به تلاش دارد. فروشندگان باید به جستجوی خریداران بپردازند، نیازهای آنها را شناسایی کنند، پیشنهادهای بازاریابی خوبی طراحی کنند، قیمت را مشخص کنند، به آنها اطلاع بدهند، انبار کنند و تحویل دهند. کارهایی مثل توسعه محصول، تحقیقات، ارتباطات، توزیع، قیمت گذاری و خدمات رسانی، فعالیتهای اصلی بازاریابی می باشند.

آمیخته بازاریابی مجموعه ای ازابزارهای قابل کنترل بازاریابی است که سازمان  آنهارادرهم می آمیزدتاپاسخگوی بازارهدف باشد ودربرگیرنده همه کارهایی است که سازمان می تواندانجام دهدتابرمیزان تقاضا (برای محصولاتش) اثربگذارد(Helmand Gritsch,2014). در واقع منظور ازآمیخته این است که بین این اجزاء می بایست یک نگرش سیستمی وهماهنگ برقرار باشد تا بتوانند در تاثیرگذاری ومتقاعدسازی مشتریان مؤثرباشند.به عبارتی،محصول مناسب باقیمت مناسب ازنظرمشتریان باتوزیع مناسب وبه کارگیری شیوه های ارتباطی مناسب همگی باهم عمل می کنند.

در واقع مدیران بازاریابی بایدیک برنامه سیستماتیک برای فروش به مشتریان وایجاد روابط بلندمدت تدوین کنند(دویلی، ۱۹۹۵). برنامه بازاریابی از تصمیماتی راجع به محصول، قیمت، ترفیع،توزیع، کارکنان، امکانات و دارائیهای فیزیکی، مدیرت باجه یا فرآیند و بهره وری و کیفیت خدمات تشکیل می‌شود.اینها که به آمیخته بازاریابی خدمات۸P معروفند، مهمترین نوع بخشهایی هستندکه مدیران بازاریابی برای رسیدن به اهداف فروش وسودآوری، منابع شرکت را به آنها تخصیص می‌دهند (Keramati et al., 2012).

 

واژه های کلیدی: بازاریابی، مدیریت بازاریابی، آمیخته بازاریابی، بازار یابی خدمات، آمیخته بازاریابی خدمات، مدیریت  بازاریابی خدمات

 فهرست مطالب

چکیده ۵
مقدمه ۷
تعریف بازاریابی ۱۱
سیستم نوین بازاریابی: ۱۱
مدیریت بازاریابی ۱۳
۱- رویکرد تولید ۱۳
۲- رویکرد محصول ۱۴
۳- رویکرد فروش ۱۴
۴- رویکرد بازاریابی ۱۵
۵- رویکرد بازاریابی اجتماعی ۱۵
آمیخته بازاریابی ۱۶
۱- آمیخته محصول ۱۸
۱-۱ سطوح پنج گانه محصول: ۱۸
۱-۲ چرخه عمر محصول ۱۹
۱-۳ ویژگی کالا ۲۰
۱-۴ طرح کالا ۲۰
۱-۵ کیفیت ۲۱
۱-۶ نام گذاری ۲۲
تصمیم گیری در مورد نام ونشان تجاری ۲۳
۱-۷ بسته‌بندی محصول ۲۴
۲- آمیخته قیمت ۲۹
۲-۱ تعیین قیمت ۲۹
۲-۲ اهمیت قیمت در اقتصاد امروز ۳۰
۲-۳ روش های قیمت گذاری ۳۳
۳- آمیخته توزیع ۳۳
۴- آمیخته ترفیع و تشویق(پیشبرد) ۳۴
۴-۱ تعیین ترکیب فعالیتهای ترفیعی و تشویقی ۳۸
۴-۲ عوامل مؤثر در ترکیب ترفیع ۳۸
محیط بازاریابی ۴۰
انواع بازاریابی ۴۰
بازاریابی خدمات ۴۱
خدمات: ۴۲
انواع خدمات ۴۳
سازمان های خدماتی ۴۴
ویژگی های امور خدماتی ۴۵
کیفیت خدمات ۴۶
فرهنگ بازاریابی کالا و خدمات: ۴۹
مقایسه بازاریابی کالا و بازاریابی خدمات ۴۹
استراتژی خدمات: ۵۱
مدیریت بازاریابی خدمات: ۵۲
آمیخته بازاریابی خدمات: ۵۲
اجزای عناصر هشت گانه آمیخته بازاریابی: ۵۸
نتیجه گیری ۶۰
منابع وماخذ ۶۲

منابع

 کاتلرفیلیپ،جین،دیپاک،مائیسنی،سوی، ۱۳۸۴،استراتژی بازاریابی،ترجمه علییاری، تهران : انتشارات فرا

کاتلر،فیلیپوآرمسترانگ،گری، ۱۳۸۴ ،اصول بازاریابی،ترجمه بهمن فروزنده،نشرآتروپات

کاتلر. آرمسترانگ، ۱۳۷۶،مدیریت بازاریابی،ترجمه بهمن برومند، اصفهان: انتشارات آتروپات

کاتلر،فلیپ،۱۳۸۵،مدیریت بازاریابی،ترجمه بهمن فروزنده،اصفهان:چاپ فرزانه

تقی زاده، محمدرضا.، طالقانی، محمد. (۱۳۹۱) تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی خدمات را بر تمایل به خرید بیمه نامه های عمر و پس انداز شرکت بیمه ایران در شهر رشت، بررسی های بازرگانی، ۵۵(۱)،۶۲-۷۱٫

آقازاده،هاشم، ۱۳۸۹،جایگاه بازاریابی دربرنامه استراتژیک انک،ماهنامه داخلی بانک تجارت

کمالی، لیلا. (۱۳۸۸)،بررسی نقش عوامل آمیخته بازاریابی درمیزان فروش محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجله مدیریت فرهنگی، ۳(۳)،۱۱۷-۱۲۳٫

اسماعیل پور ، مجید ، ۱۳۸۵ ، مشتری گرایی، راهی به سوی موفقیت درعملیات بانکداری،‌ مجله بانک واقتصاد،شماره۱۷

فخیمی آذر، سیروس، اکبری ونه آباد،مرتضی،رسولی،رضا، ۱۳۹۰، بررسی تاثیرآمیخته بازاریابی (۴p) برافزایش فروش آبگرمکن های تولیدی شرکت قاینارخزر، فراسوی مدیریت، ۴(۱۶)، ۷۹- ۱۰۵ .

قره ککلی، مریم؛ مهدی نعیمی نظام آبادی؛ علی اکبرجوکارومحمدنظری، ۱۳۹۲، بررسی تاثیرعناصرآمیخته بازاریابی برافزایش فروش فرش ترکمن، دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین، گرگان، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی حکیم جرجانی.

مقدمه

بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی – اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیله آن افراد و گروه‌ها ازطریق تولیدو مبادله کالابا یکدیگر، به امر تأمین نیازها وخواسته‌های خود اقدام می‌کنند. بازاریابی درباره داشتن برنامه‌ها و ترویج‌ها و تبلیغات و هزاران چیز دیگری است که در متقاعد کردن مردم به خرید یک محصول، موثرواقع شوند.یک فعالیت راهبردی وراه و روشی است متمرکز بر فرجام اقدامات مربوط به جذب مصرف کننده بیشتر، برای خرید محصول در دفعات بیشتر به نحوی که شرکت پول بیشتری به دست‌آورد(کمالی، ۱۳۸۸).

مجموعه ابزاری است که در دسترس سازمان قرار دارد تا ازطریق آن، طبیعت پیشنهاد خود به مشتریان را شکل دهد.برای ارضاء نیازها وخواسته های مشتریان، مدیران مجموعه ابزاری دراختیاردارندکه به این مجموعه ابزارها، « آمیخته بازاریابی » گفته می شود. مک کارتی در دهه ۱۹۶۰ چهارعنصرآمیخته بازاریابی را معرفی کرد. پس ازآن سایرمحققان با بررسی صنعت خدمات وتوسعه افسارگسیخته بخش خدمات دراقتصادجهانی و کشورها باتوجه به ماهیت خدمات و بنگاههای خدمات محورعناصربازاریابی را افزودند بطوری که درحوزه خدمات غالباً از هشت عنصر صحبت به میان می آید و از آنجا که تمامی این هشت عنصر باحرف پی(P) شروع می شوند، اصطلاحاً به آن هشت پی۸P گفته می شود.در ذیل بطور گذرا به معرفی این ۸ عنصرمی پردازیم(تقی زاده و طالقانی، ۱۳۹۱).

محصول[۱]: شخص چیزهای خاصی را که ارضاءکننده خواسته های اوست، خارج از وجود خویش تصور می کند که به آنها محصولات می گویند. این محصولات به هراندازه که خواسته های فرد را برآورده کننددارای ارزشند. نکته مهم آن است که مفهوم محصول را نبایدتنها به اشیای فیزیکی محدود سازیم. عامل اساسی در هرمحصول، خدمتی است که ارائه می دهدو فوایدی است که دارد وبرای خریدار ارزنده است.در واقع می توان گفت هرچیزی را که خدمتی ارائه دهد یا نیازی ر ابرآورده سازد، میتوان محصول قلمداد کرد که شامل افراد، مکانها، سازمانها، خدمات وعقایداست.در این عنصرازآمیخته بازاریابی مباحثی نظیر؛ تنوع محصول، کیفیت، طرح محصول، مشخصات، نام تجاری، اندازه، بسته بندی وضمانتنامه مطرح می شود.

قیمت[۲]: قیمت،مبلغی است که مشتری حاضراست برای بدست آوردن یک محصول دارای ارزش پرداخت نماید.معمولاً برمبنای مفاهیم پولی درنظرگرفته می شود،اما می تواند باهرچیز ارزشمند دیگری نیز معاوضه شود. قیمت ها می توانندبه صورتهای زیرتجلی پیداکنند .

نرخهای بهره:بانکهاتسهیلات اعتباری مختلفی رابه مشتریان ارائه می دهند.هریک ازاین تسهیلات اعتباری مانندمضاربه، جعاله، فروش اقساطی و …… از یک نرخ بهره برخوردارند.این نرخ بهره تعیین کننده قیمت استفادهازتسهیلات اعتباری توسط مشتری است.

هزینه انجام عملیات ( کارمزد ): بانکهاخدمات مختلفی را ازقبیل دریافت حوالجات، وصول چکهای بانکی و ….. انجام می دهندوبابت انجام این کارها مبلغی را تحت عنوان کارمزد از مشتری دریافت می کنند.

تعریف بازاریابی

تعریف های گوناگونی برای بازاریابی بیان شده است مانند گروهی از فعالیت های تجاری وابسته، پدیده ای بازرگانی، فرایندی اقتصادی، فرایند مبادله یا انتقال مالکیت محصولات و بسیاری معانی دیگر.

به نظر فیلیپ کاتلر، یکی از برجسته ترین صاحبنظران در این رشته، بازاریابی عبارتست از فعالیتی انسانی در جهت ارضاء نیازها و خواسته ها از طریق فرآیند مبادله، بنا به تعریف انجمن بازاریابی آمریکا، بازاریابی عبارتست از فرآیند برنامه ریزی و اجرای مفاهیم قیمت گذاری، ترفیع، فروش، توزیع ایده ها، کالاها و مقدمات برای ایجاد مبادله که اهداف فردی و سازمانی را برآورده کند. فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ در کتاب اصول بازاریابی خود، آن را نوعی فرآیند اجتماعی و مدیریتی می دانند که بدان وسیله افراد و گروه ها می تواند از طریق تولید، ایجاد و مبادله محصولات و ارزش ها با دیگران، نیازها و خواسته های خود را برآورده سازند (کاتلر و آرمسترانگ ۱۳۸۴)

 

[۱]Product

[۲]Price

 

80,000 ریال – خرید

 

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله بازاریابی درونی
  • مقاله بازاریابی رابطه مند در بانکداری
  • مقاله اجزاء و عناصر بازاریابی رابطه‌ای
  • مقاله نظام جبران خدمات
  • مقاله بازاریابی در ورزش بانوان و چالش ها
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.