مقاله ارتباطات دهان به دهان

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

عنوان

مقاله ارتباطات دهان به دهان

تعداد صفحات: ۲۲

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

ارتباطات دهان به دهان قدرتمندترین روش ارتباطات انسانی است و پیام تبلیغاتی مثبت شرکت­ها یا سازمان­ها بدون هیچ هزینه­ای از فردی به فرد دیگر منتقل می­شود. این عمل با استفاده از مکالمه افراد به صورت چهره به چهره یا از طریق صفحات وب (از طریق دوربین) صورت می­گیرد. تبلیغات دهان به دهان یک ابزار قدرتمند است که باید جزئی از استراتژی­های موثر در بازاریابی و تبلیغات محسوب شود. کنترل و اندازه گیری روش دهان به دهان بسیار مشکل است اما نفوذ و تاثیر آن در تصمیم گیری خرید مخاطبان بی نهایت زیاد است. معرفی دوستان به خرید کالا و خدمات و یا نهی آن­ها از اقدام به خرید همیشه رفتار قبل و بعد از خرید مشتریان را تحت تاثیر قرار می­دهد (صمدی، ۱۳۹۱).

 

واژه های کلیدی: ارتباطات دهان به دهان، اهمیت ارتباطات دهان به دهان، انواع ارتباطات،انواع و سطوح ارتباطات دهان به دهان، روش­های بهبود ارتباطات دهان به دهان ،عوامل موثر بر ارتباطات دهان به دهان و آثار آن

  فهرست مطالب

چکیده ۴
مقدمه ۵
تعاریف و مفاهیم ارتباطات دهان به دهان ۶
انواع ارتباطات ۸
اهمیت ارتباطات دهان به دهان ۱۰
انواع و سطوح ارتباطات دهان به دهان ۱۲
روشهای بهبود ارتباطات دهان به دهان ۱۵
عوامل موثر بر ارتباطات دهان به دهان و آثار آن ۱۷
نتیجه گیری ۱۹
منابع ۲۱

منابع

خبیری، محمد و همکاران، ۱۳۹۲، بررسی عوامل مؤثر بر مشارکت مشتریان باشگاه­های بدنسازی در ارتباط دهان به دهان، پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشی، دوره ۲، شماره ۴، صص ۸۶- ۷۹٫

جلیلیان، حسین و همکاران، ۱۳۹۱، تأثیر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر قصد خرید مصرف­گنندگان از طریق ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در میان دانشجویان (مطالعه موردی: محصولات لپ تاپ شرکت Dell)، مدیریت بازرگانی، دوره ۴، شماره ۴، ص­ص ۶۴- ۴۱٫

رنگریز، حسن و کرمی، نصیر، ۱۳۹۱، بررسی تأثیر رضایت و سهولت استفاده از وب سایت در افزایش سطح وفاداری مشتریان و تبلیغات دهان به دهان مثبت، نشریه مطالعات کمی در مدیریت، دوره ۴، شماره ۳، ص­ص ۲۴- ۱۱٫

فراتی، حسن و همکاران، ۱۳۹۳، ارائه الگویی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر تبلیغات شفاهی مثبت در مدیریت بنگاه­های اقتصادی شهر (مطالعه موردی: بانک انصار شهر بروجرد)، فصلنامه جغرافیا و برنامه­ریزی شهری چشم­انداز زاگرس، دوره ۶، شماره ۱۹، ص­ص ۱۶۰- ۱۱۴٫

جلیلوند، محمدرضا و همکاران، ۱۳۹۰، تأثیر ارتباط دهان به دهان بر خرید خودروهای داخلی- مطالعه موردی خودروی سمند شرکت ایران خودرو، مدیریت بازرگانی، دوره ۲، شماره ۹، ص­ص ۷۰- ۵۷٫

محمدی، رزکار و همکاران، ۱۳۹۲، مزایای ایجاد رابطه با مشتری و تأثیر آن بر ارتباط دهان به دهان مثبت (مورد مطالعه: مشتریان استخرهای شهر تهران)، مطالعات مدیریت ورزشی، دوره ۱۵، شماره ۱۹، ص­ص ۲۲۰- ۲۰۵٫

Litvin, S et al, 2013, Electronic word-of-mouth in hospitality and tourism management, Tourism Management, 29, No. 3, pp. 458-468.

Christy M.K & Dimple R, 2012, The impact of electronic word-ofmouth communication: A literature analysis and integrative model, Journal of Decision Support Systems, Vol. 12, No. 10, pp. 112-121.

Triantafillidou, A & Siomkos, G, 2014, Consumption experience outcomes: satisfaction, nostalgia intensity, word-of-mouth communication and behavioural intentions, Journal of Consumer Marketing, 31, No. 6/7, pp. pp. 526- 549.

Goyette I et al, 2013, e-WOM scale: word-of- mouth measurement scale for e-service context, Canadian Journal of Administrative Sciences, Vol. 27, No. 8, pp. 5-27.

Murtiasih, S et al, 2014, Impact of country of origin and word of mouth on brand equity, Marketing Intelligence & Planning, Vol. 32, No. 5, pp. 616 – ۶۲۹٫

Bell, S et al, 2012, Customer relationship dynamics:service quality and customer loyalty in the context of varying levels of customer expertise and swiching costs, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 33, No. 2, pp. 163-183.

مقدمه

اصطلاح تبلیغات شفاهی (دهان به دهان) اولین بار توسط وایت[۱] طی یک مطالعه کلاسیک در مجله بازاریابی فورچون منتشر شد. آرندت[۲] یکی از اولین پژوهشگرانی است که به بررسی تبلیغات چهره به چهره بین افراد پرداخت (فراتی و همکاران، ۱۱۴:۱۳۹۳). ارتباطات دهان به دهان نوعی ترویج رایگان چه شفاهی چه مکتوب است که در آن مشتریانی که از کسب‌وکار، محصول، خدمات، یا رویدادی راضی بوده‌اند، از رضایتمندی‌شان به دیگران می‌گویند. تبلیغ دهان به دهان یکی از موثق‌ترین شیوه‌های تبلیغ است، زیرا افرادی که از تبلیغ آن شی نفع شخصی نمی‌برند، با هر بار توصیه کالا یا خدماتی، از اعتبار خودشان مایه می‌گذارند (Goyette et al, 2013,5). در این نوع تبلیغ مشتریان مهمترین نیروی محرکه هستند (جمات زاده، ۱۳۹۲). درواقع تاثیر گذاری ارتباطات دهان به دهان بسیار ماندگارتر از انتقال پیام از فردی به فرد دیگر از طریق واسطه است. مکالمات انسان­ها همواره با حرکات صورت و بدن درگیر بوده و تن صدا و زبان بدن، شور و شوق، احساسات، غم و راستی در کلام را به درستی انتقال می­دهد (صمدی، ۱۳۹۱).

آرندت[۳] (۱۹۶۷) ارتباطات دهان به دهان را بعنوان ارتباطات شفاهی و چهره به چهره بین افراد در مورد محصولات، خدمات، و شرکت­ها و بدون ماهیت تجاری توصیف نمود (Litvin et al, 2013,460). ارتباط دهان به دهان می­تواند مثبت یا منفی باشد. ارتباط دهان به دهان مثبت شامل توصیه­های خوب و مطلوبی است که افراد به دیگران در مورد محصولات، خدمات یا نام­های تجاری می­دهند اما ارتباط دهان به دهان منفی که به­عنوان یکی از اشکال رفتارهای شکایت­آمیز مصرف کنندگان مورد توجه قرار می­گیرد شامل توصیه­های منفی و نامطلوبی است که افراد در مورد محصولات و خدمات و نام­های تجاری به هم می­دهند (شائمی و براری؛ ۱۰۶:۱۳۹۰).

 تعاریف و مفاهیم ارتباطات دهان به دهان

ارتباطات فرایند انتقال پیام از فرستنده به گیرنده به شرط همسان بودن معانی بین آن­ها است. ارتباطات فرایندی است که در آن معنا بین موجودات زنده تعریف و به اشتراک گذاشته می­شود. ارتباط به یک فرستنده، پیام و گیرنده درنظرگرفته شده نیازدارد، هرچند گیرنده نیاز ندارد حضور داشته باشد یا از منظور فرستنده برای برقراری ارتباط در زمان ارتباط آگاه باشد‌‌‍؛ بنابراین ارتباطات می‌تواند درسرتاسر مسافت­های گسترده زمانی و مکانی رخ دهد. ارتباطات نیازمند آن است که بخش­های ارتباط ناحیه­ای از مشترکات ارتباطی را به اشتراک بگذارند ‍‍(Christy & Dimple, 2012,112). شبکه ارتباطات سنتی از شیوه­های گوناگونی برای بیان و انتقال پیا­م­های خود سود می­برد. وعظ، خطابه و سخنوری، تعزیه خوانی، نوحه خوانی، نقالی، پرده خوانی، شاهنامه خوانی، چاوشی و … از جمله این شیوه­هاست که صرف نظر از چند نوع اخیر، یعنی نقالی، پرده خوانی، شاهنامه خوانی و چاوشی، که برخی منسوخ و پاره­ای نیز به شدت تضعیف شده­اند، سایر شیوه­ها حتی در عصر سلطه وسایل ارتباطی نوین همچنان کارآیی و قدرت نسبی خود را حفظ کرده­اند. این شبکه از آنجا که پیام­های خود را غالباً به صورت شفاهی و از طریق ارتباطات دهان به دهان یا گروهی منتقل می­کند، از تاثیرگذاری قابل توجهی برخوردار است (Triantafillidou & Siomkos, 2014,527).

ارتباطات دهان به دهان به تبلیغات دهان به دهان اشاره دارد. اصطلاح تبلیغات شفاهی (دهان به دهان) اولین بار توسط وایت[۴] طی یک مطالعه کلاسیک در مجله بازاریابی فورچون منتشر شد. آرندت[۵] یکی از اولین پژوهشگرانی است که به بررسی تبلیغات چهره به چهره بین افراد پرداخت (فراتی و همکاران، ۱۱۴:۱۳۹۳). ارتباطات دهان به دهان نوعی ترویج رایگان چه شفاهی چه مکتوب است که در آن مشتریانی که از کسب‌وکار، محصول، خدمات، یا رویدادی راضی بوده‌اند، از رضایتمندی‌شان به دیگران می‌گویند. تبلیغ دهان به دهان یکی از موثق‌ترین شیوه‌های تبلیغ است، زیرا افرادی که از تبلیغ آن شی نفع شخصی نمی‌برند، با هر بار توصیه کالا یا خدماتی، از اعتبار خودشان مایه می‌گذارند (Goyette et al, 2013,5). در این نوع تبلیغ مشتریان مهمترین نیروی محرکه هستند (جمات زاده، ۱۳۹۲). درواقع تاثیر گذاری ارتباطات دهان به دهان بسیار ماندگارتر از انتقال پیام از فردی به فرد دیگر از طریق واسطه است. مکالمات انسان­ها همواره با حرکات صورت و بدن درگیر بوده و تن صدا و زبان بدن، شور و شوق، احساسات، غم و راستی در کلام را به درستی انتقال می­دهد (صمدی، ۱۳۹۱).

 

[۱] Waith

[۲] Arndt

[۳] Ardndt

[۴] Waith

[۵] Arndt

 

50,000 ریال – خرید

 

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله مهارت های ارتباطی و مؤلفه های آن
  • مقاله خبرگزاری ها
  • مقاله ارتباطات انسانی
  • مقاله ارتباطات تحریک پذیر زمانی در پروتکل شبکه
  • مقاله تأثیر موانع ارتباط فردی بر تعارض سازمانی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.