مقاله خدمات بانک الکترونیک و تلفن همراه

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

عنوان

مقاله خدمات بانک الکترونیک و تلفن همراه

تعداد صفحات: ۶۳

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

بانکداری سود آورترین صنعت در دنیاست که در رتبه بندی صنایع مختلف در دنیا در سال ۲۰۰۶ با داشتن حدود ۸۰۰ میلیارد دلار،بالاترین سود را به خود اختصاص داده است.و صنایع گاز و نفت معادن فلزات با فاصله بیشتری در رتبه های بعدی قرار دارند.در شبکه بانکی،بازاریابی در صورتی محقق میشود که در برابر مشتریان با توجه به نیاز آنها،انعطاف پذیری وجود داشته باشد.زیرا انتظارات مشتری از طرفی منجر به افزایش درآمد میشود از جمله حفظ مشتری و رضایت مشتری،و از طرفی در جذب مشتری جدید موثر است.زیرا رضایت مشتری تعدادی مشتری جدید را به ارمغان می آورد.امروزه شیوه ی عرضه خدمات در بانک ها با گسترش شبکه اینترنت و مخابرات و قابل دسترسی بودن برای همگان،متحول شده است.و سیستم الکترونیکی تلفن همراه که امکان دسترسی آسان و سریع به حساب های شخصی را فراهم میکند.راه اندازی شده است.(ونوس،مختاران، ۱۳۸۸)

بطور کلی بانکداری چهار دوره را پشت سر گذاشته است: استفاده از مسکوکات، سیستم پرداخت کاغذی نظیر چک، سیستم های پرداخت الکترونیکی و پایگاه های اطلاعاتی تحت شبکه اینترنت، مراحلی است که سیستم های پرداخت در بانکداری طی کرده اند. امروزه اکثر کشورها در دوره سوم و چهارم به سر میبرند. به این معنی که بخش اعظم فعالیت های آنها از طریق سیستم های الکترونیکی و اینترنتی صورت میگیرد. دلیل این امر افزایش روز افزون تجارت الکترونیک می باشد. باتوجه به اینکه مبادلات پولی و مالی جزء لاینفک مبادلات تجاری است،از این رو همگام با گسترش حجم تجارت الکترونیکی جهانی، نهادهای پولی و مالی به فناوری ارتباطات و اطلاعات روی آورده اند. در نتیجه طی چند دهه ی اخیر سیستم های پرداخت الکترونیکی به تدریج در حال جایگزینی با سیستم های پرداخت سنتی می باشند. در این میان بانک ها نیز با حرکت به سوی بانکداری الکترونیک در عرضه خدمات مالی جدید نقش شایان توجهی در افزایش حجم تجارت الکترونیکی داشته اند.(کهزادی، ۱۳۸۸)

بانکداری الکترونیکی یک ابزار ضروری برای بقاست. و موجب تغییر بنیادی صنعت بانکداری در کل جهان است. امروزه خدمات بانکی با استفاده از سیستم های الکترونیکی در کمترین زمان به مشتریان ارائه میشوند. همچنین مشتریان قادر به انتخاب فروشندگان مختلف برای رفع نیازهای مالی خود هستند. به نحوی که بانکداری الکترونیک به یک سلاح راهبردی برای بانک ها تبدیل شده است.(حسن زاده و صادقی، ۱۳۸۲)

 

واژه های کلیدی: بانکداری الکترونیک، بانکداری تلفن همراه، خدمات بانک الکترونیک ، پیاده سازی بانکداری تلفن همراه

 فهرست مطالب

چکیده ۵
مقدمه ۷
بانکداری الکترونیک ۱۱
تعریف بانکداری الکترونیک ۱۱
انواع بانکداری الکترونیک: ۱۲
خدمات بانکداری الکترونیک: ۱۴
شاخه‌های بانکداری الکترونیک: ۱۵
کانال‌های بانکداری الکترونیک: ۱۷
مزایای بانک‌داری الکترونیک: ۱۹
چالش‌های بانکداری الکترونیک: ۲۱
زیر ساخت ها و بسترهای مورد نیاز برای توسعه بانکداری الکترونیکی: ۲۴
زیر ساخت نرم افزاری: ۲۶
بانکداری الکترونیکی در جهان: ۲۶
تحولات بانکداری الکترونیک در جهان: ۲۷
بانکداری الکترونیک در ایران: ۳۰
تاریخچه بانکداری الکترونیک در ایران: ۳۰
اجزای بانکداری الکترونیک در ایران: ۳۲
موبایل بانک (Mobile banking ) 33
روش های پیاده سازی بانکداری تلفن همراه: ۳۶
عوامل موثر بر اطمینان پذیری مشتریان به همراه بانک ۳۸
بررسی وضعیت بانکداری موبایل در ایران ۴۵
موانع توسعه بانکداری موبایل: ۴۶
اهمیت بکارگیری بانکداری همراه در ایران: ۴۷
بازاریابی در شبکه بانکی و مزیت رقابتی ۴۹
بازاریابی در شبکه بانکی ۴۹
افزایش خدمات بانکداری الکترونیک : ۵۲
اختصاص منابع کمتر به مشتریان بیشتر‌: ۵۳
افزایش سرعت خدمات دهی : ۵۴
ارتباط مستقیم با مشتری : ۵۵
اطلاع رسانی به مشتریان : ۵۶
استفاده از تبلیغات متفاوت : ۵۶
استفاده از روشهای متفاوت در شرایط متفاوت : ۵۶
نتیجه گیری: ۵۸
منابع و مآخذ: ۶۱

منابع :

– کاتلر، فیلیپ؛ مدیریت بازاریابی، مترجم فروزنده، بهمن؛ نشر آتروپات، چاپ دوم، (۱۳۸۴)

– کهزادی، نوروز؛ بانکداری الکترونیک در ایران و جهان، مجموعه مقالات همایش تجارت الکترونیکی، تهران، شرکت چاپ و نشر بازرگانی، (۱۳۸۲)

– الهیاری فرد، محمود؛ خدمات بانکداری الکترونیک و نیازهای اجرایی، پژوهشکده پولی و مالی و بانکی، چاپ اول، (۱۳۸۴)

– بولتن داخلی بانکداری الکترونیکی بانک اقتصاد نوین، شماره ۴، (۱۳۸۷)

– ماهنامه آموزشی بانک ملی؛ بانکداری همراه، شماره ۱۱۱، (۱۳۸۴)

– ماهنامه آموزشی بانک ملی؛ اطمینان مشتریان به بانکداری الکترونیکی، شماره ۱۷۳، (۱۳۹۰)

– ماهنامه آموزشی بانک ملی؛ بانکداری الکترونیک، قسمت دوم، شماره ۱۷۵، (۱۳۹۰)

– ماهنامه تدبیر؛ بانکداری الکترونیک و سیر و تحول آن در ایران، شماره ۱۷۰، (۱۳۸۳)

– حقیقت خواه، امیرحسین؛ بررسی مسایل و مشکلات گسترش تجارت الکترونیک در ایران، موسسه مطالعات و پژوهش های وزارت بازرگانی، (۱۳۸۲)

– علی محمدی، محمد؛ مدیریت ارتباط با مشتری، ماهنامه علمی آموزشی تدبیر، شماره ۱۲۹،(۱۳۸۱)

– فتحیان، محمد؛ شفیعا، محمد علی؛ مطالعه موردی تحقق بانکداری الکترونیک در افزایش رضایت مشتریان،(۱۳۸۷)

– فرگوسن، جورج؛ تاکانه، یوشیو؛ تحلیل آماری در روانشناسی و علوم تربیتی، ترجمه دلاور، حسن؛ انتشارات ترسباران، (۱۳۷۷)

 مقدمه

استفاده از تلفن های همراه در سالیان اخیر در کشور گسترش چشمگیری داشته و امروزه بسیاری از هم میهنان ما در تمام ساعات شبانه روز گوشی­های موبایل خود را به همراه دارند. همانطور که تجربه تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نشان می دهد بعد از این که مرحله گسترش که تلفن های همراه عمدتا برای گفتگوی تلفنی و انتقال پیامک استفاده می شوند، مرحله بعدی توسعه این تکنولوژی، گسترش خدمات ارزش افزوده تلفن همراه خواهد بود.با پیشرفت تکنولوژی گوشی های همراه و در دسترس قرار گرفتن قابلیت های جدید این گوشی ها نظیر ارتباط با اینترنت، مکان یاب(GPS)، شتاب سنج، دوربین و غیره و افزایش توانایی ها و پهنای باند شبکه مخابراتی تلفن همراه، فرصت های بیشماری برای ارائه خدمات جدید به همه کاربران فراهم می شود. از آنجا که بانکها به طور مستقیم و مستمر با همه اقشار جامعه در ارتباط هستند و تلفن های همراه نیز رکنی اجتناب نا پذیر در زندگی می باشد لذا پیش بینی می شود، امکانات گسترده ای برای ارتباط دو سویه با مشتریان بانک، ارائه خدمات بانکی به مشتریان و تسهیل و افزایش بهره وری  در مدیریت بانکداری به وجود آید.بررسی عوامل موثر بر ایجاد اعتماد متقابل بین مشتریان و سیستم بانکی اهمیت بسزایی دارد. در نظام بانکی، مشتریان محور اصلی بوده و در واقع همه کارها برای طلب رضایت، اطمینان،توجه و جذب آنهاست. لذا در فضای رقابتی بین بانکها، بانکی موفق تر است که بتواند وفاداری بیش تر مشتریان را به دست آور د.بانکی که در فرایندهای روزانه خود از تکنولوژی روز دنیا استفاده نماید می تواند به راحتی از نیاز مشتریان خود آگاهی یابد.اعتماد مشتریان به سیستم بانکی الکترونیکی تلفن همراه ضمن حفظ وفاداری باعث یک مزیت رقابتی نیز می شود که در جلب مشتریان نقش قابل ملاحظه ای دارد .

امروزه شیوه عرضه خدمات در بانکها با گسترش شبکه اینترنت و قابل دسترس بودن آن برای همگان متحول شده است. سیستم انتقال الکترونیکی وجوه از طریق ابزاری همچون کارتها و کدها راه اندازی می‌شود که امکان دسترسی آسان به حسابهای شخصی را فراهم می‌کند ( ونوس،مختاران،۱۳۸۱،ص ۶ ).

به طور کلی بانکداری ۴ دوره را پشت سر گذاشته است. استفاده از مسکوکات، سیستمهای پرداخت کاغذی نظیر چک،سیستمهای پرداخت الکترونیکی نظیر کارتها، پایگاههای اطلاعاتی تحت شبکه اینترنت، مراحلی است که سیستمهای پرداخت در بانکداری طی کرده اند. امروزه اکثر کشورها در دوره سوم و چهارم به سر می برند. به این معنی که بخش اعظم فعالیتهای بانکداری از طریق سیستمهای الکترونیکی و اینترنتی صورت می گیرد.دلیل این امر به افزایش روزافزون تجارت الکترونیک و به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات مربوط می شود. با توجه به اینکه مبادلات پولی ومالی جزء لاینفک مبادلات تجاری است، ازاین روهمگام با گسترش حجم تجارت الکترونیکی جهانی، نهادهای پولی ومالی نیز به منظورپشتیبانی وتسهیل تجارت الکترونیک به طورگسترده ای به استفاده از فناوری ارتباطات واطلاعات روی آورده اند.در نتیجه طی چند دهه اخیرسیستمهای پرداخت الکترونیکی به تدریج درحال جایگزینی با سیستمهای پرداخت سنتی می باشند.دراین میان بانکها نیز با حرکت به سوی بانکداری الکترونیک وعرضه خدمات مالی جدید نقش شایان توجهی درافزایش حجم تجارت الکترونیکی داشته اند (کهزادی، ۱۳۸۲، ص ۵).

 بانکداری الکترونیک

تعریف بانکداری الکترونیک

برای شناخت هر پدیده ای لازم است تا ابتدا تعریف مشخصی از آن پدیده و عوامل و متغیرهای مرتبط با آن ارائه کرد. برای بانکداری الکترونیک تعاریف گوناگونی ارائه شده که از آن جمله می‌توان به تعاریف زیر اشاره کرد:

اساساً بانکداری الکترونیکی به فراهم آوردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با استفاده از واسطه های ایمن و بدون حضور فیزیکی اطلاق می شود.
بنابر تعریف دیگری، بانکداری الکترونیک به ایجاد محصولات و خدمات با بهاء کم از طریق کانال‌های الکترونیکی اطلاق می‌شود . این محصولات و خدمات می‌توانند شامل صورت حساب، وام، مدیریت سپرده‌ها، پرداخت‌های الکترونیکی و ایجاد محصولات و خدمات پرداخت‌های الکترونیکی می باشند. (کهزادی، ۱۳۸۲)

انواع بانکداری الکترونیک:

بانکداری‌الکترونیکی دو گونه است:

الف) بانکداری دوگانه که ترکیبی ازسیستم مدیریت بانکی مجازی وسنتی است.سیستمی که درآن خدمات بانکی ازطریق مراجعه مستقیم مشتریان،همراه باارائه خدمات بانکداری اینترنتی انجام می‌شود.

ب) بانکداری مجازی که خدمات خود را فقط از طریق کانال های الکترونیکی و بدون وجود شعبه انجام می دهد.

درحال حاضرسازه‌های مجازی درکنار سازه‌های فیزیکی ایجاد شده‌اند. در این میان سازه سازمانی بانک‌ها نیز از این قاعده پیروی می‌کند وبانکها درکنارسازه فیزیکی‌ شان حداقل به راه‌اندازی سازه‌ای مجازی نیزهمت گماشته‌ اند وبه ایجاد سایت اینترنتی و ارائهخدمات از طریق فناور‌ی های نوین روی آورده‌اند. کاربران ومشتریان بانک‌ها میتوانندازطریق سازه مجازی،کلیه عملیات بانک‌یشان را اعم از پرداخت قبض، حواله، انتقال وجه، خرید و فروش ارز و سهام را انجام دهند.ما دراینجا برای روشن شدن مطلب، سطوح و ابعاد مختلف سازه فیزیکی و سازه مجازی بانک‌ را بررسی می‌کنیم.

 

80,000 ریال – خرید

 

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله بانکداری الکترونیکی و اصول آن
  • مقاله ویژگی های بانکداری ایرانی و بانکداری متعارف
  • مقاله مرابحه در نظام بانکداری اسلامی
  • مقاله سیستم بانکداری نوین
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.